همايش كتاب‌ياران مدارس

به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان يزد، مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان در نخستين همايش كتاب‌ياران مدارس، با اشاره به اينكه بسياري از از دانشمندان بزرگ شيعي، يا كتابدار كتابخانه‌هاي بزرگ بوده و يا مدت زمان مديدي از حيات علمي خود را در كتابخانه سپري كرده‌اند، گفت: كتابخانه يك مركز آموزشي مادام العمر است و ارتباط مستمر با كتاب سبب دانش‌پژوهي و كسب علم در همه ادوار زندگي و حالات فرد مي‌شود.

وي ارتباط با كتاب را باعث تكامل انسان دانست و اظهار داشت: شرط اثربخشي اين ارتباط، هدفمند بودن مطالعه و داشتن يك سير مطالعاتي مدوّن و منظم است.

علايي افزود: با توجه به اينكه مطالعه از روي علاقه به خصوص براي قشر دانش‌آموز اثربخش‌تر و ماندگارتر خواهد بود، بايد سيرهايي طراحي و تنظيم گردد كه اشتياق و علاقه دانش‌آموزان را برانگيزد.

مديركل كتابخانه‌هاي عمومي يزد در جمع كتابياران دختر و پسر استان همچنين به تشريح طرح «هاتف كتاب» پرداخت و خاطرنشان كرد: كتابياران نوجوان و جوان مي‌توانند به عنوان بهترين هاتفان كتاب عمل كنند و از يك سو دانش‌آموزان مدارس خود را به مطالعه ترغيب كرده و از سوي ديگر فرهنگ كتابخواني را در خانواده‌هاي خود نهادينه كنند.

وي افزود: هدف اين طرح در مدارس اينست كه كتاب در كتابخانه‌هاي مدارس نماند و كتابهاي سودمند به صورت چرخشي در اختيار همه دانش‌آموزان استان قرار بگيرد.

سيد محمدحسن علايي از كتابياران مدارس خواست مطالعه مفيد را مورد توجه جدي قرار دهند و در اين خصوص تأكيد كرد: مطالعه‌اي مفيد است كه علمي را افزايش دهد، رفتاري را اصلاح نمايد و يا ذهني را تحت تأثير قرار دهد.

در اين همايش كه با همكاري اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان يزد و سازمان دانش‌آموزي استان در محل تالار فرهنگيان يزد برگزار شد، كتابياران مقطع راهنمايي و دبيرستان مدارس استان سئوالات خود در خصوص شرايط كتابياري و نحوه عضويت در طرح هاتف كتاب را مطرح كردند كه پاسخ‌هاي خود را از مهندس علايي دريافت كردند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا